Elk voertuig zonder reclame is een gemiste kans om u als bedrijfaan de buitenwereld, uw huidige en toekomstige klanten, te presenteren. Let maar eens op: overal ziet u autoreclame. Als het niet rijdend is, dan wel geparkeerd of wachtend voor een rood stoplicht.De juiste autoreclame kan veel effect hebben op de bekendheid van u als freelancer. Maar waarom is autoreclame zo populair?
1. Ongedwongen kennismakingmet potentiele klanten
Potentiele klanten krijgen op een ongedwongen manier de kans kennis met u te maken. En met zo’n rondrijdend ‘uithangbord’ blijf je contactmomenten houden met je doelgroep. De auto is dus een perfect reclamemiddel.
2. Erg effectief, ook in de fileof geparkeerd
Autoreclame is met gemiddeld tussen de 1 en 2 miljoen contactmomenten per jaar erg effectief te noemen. Je zou denken dat de reclame al rijdend effectief is, maar in het bijzonder in de file en geparkeerd komt de reclame-uiting goed tot haar recht. Toch nog een goede reden om in de file te staan.
3. Eenmalige investering die jarenlang meegaat
De kwaliteit van autoreclame neemt steeds verder toe. Autobelettering of -bestickering vraagt een eenmalige investering die vervolgens jarenlang meegaat. Relatief gezien is autoreclame goedkoop vergeleken met andere reclamemethodes, zoals drukwerk, relatiegeschenken en andere promotiematerialen.
4. Bereikt de doelgroep op lokaal niveau
Niemand werkt graag ver van huis: lange reistijden, grotere kans op files en minder vrije tijd. De meeste freelancers vullen het liefst opdrachten in de nabije omgeving. Met autoreclame bereikt u uw doelgroep in de regio waarin u actief bent en vergroot u ook de kans op toekomstige opdrachten in diezelfde regio. Ben je van plan om je auto van reclame te voorzien? Houd er dan rekening mee dat vooral de achterruit en de achterzijde van de auto opvallende plaatsen zijn voor reclame-uitingen.